Proszę czekać...
zamknij

Biznesy w Twojej okolicy!

Dzięki naszemu portalowi jesteś na bieżąco z informacjami o Twojej konkurencji!

Szczegółowe raporty widoczności

Twoja wizytówka nie pozostanie sama sobie. Zwiększymy jej widoczność i damy Ci raport!

Wiarygodne informacje kontaktowe

Na bieżąco aktualizujemy i poszerzamy dane teleadresowe firm w naszym katalogu!

Skutki niedoboru witaminy D

Niedobór witaminy D

Osoby, które mają niedobory witaminy D, mają zwiększoną podatność na zapadnięcia na najrozmaitsze choroby. Lista takich chorób jest długa. Rozpocząć należy oczywiście od najgroźniejszych - osoby, które mają niedobór witaminy D mają zwiększoną podatność na zapadniecie na stwardnienie rozsiane, które jest okropną chorobą. Poza tym u osób o znaczącym niedoborze witaminy D istnieje zwiększone ryzyko zapadnięcia na nowotwory oraz na-cukrzycę, choroby nerek. 

Niedobory witaminy D sprzyjają także powstawaniu chorób autoagresywnych, wśród nich jest na przykład reumatoidalne zapalenie stawów albo cukrzyca pierwszego typu, bardzo groźna dla organizmu człowieka. Kobiety, które przebywają zbyt mało czasu na słońcu mogą mieć zwiększone ryzyko zapadnięcia na raka piersi, a także jelita grubego. Mężczyźni natomiast są narażenia na powstawanie raka prostaty jeśli nie dbają o to, aby codziennie chociaż przez 15 minut przebywać na słońcu. 
Poza tym, niedobór witaminy D może wzmagać ryzyko wystąpienia udaru mózgu oraz zawału serca. 

Niestety,lekarze nie są do końca pewni, czy opisane powyżej zagrożenia są faktycznie skutkami niedoboru witaminy D.

Czasami to właśnie choroba, taka jak na przykład rak jelita grubego powoduje, że zaczyna się zmniejszone wchłanianie witaminy D do organizmu człowieka. Wszystko przez to, że człowiek chory mniej przebywa na słońcu, zażywa takie leki, które mogą uniemożliwiać pełne wchłanianie witaminy D do organizmu.

Portal "Słońce w pigułce" dogłębnie opisuje tematykę witaminy D3.

Jak przyjmować witaminę D

Każda osoba przebywająca w naszej szerokości geograficznej powinna zażywać witaminę D w postaci suplementów diety. Szczególnie należy zadbać o zażywanie witaminy D podczas jesieni i zimy oraz wczesnej wiosny, kiedy słońca nie ma jeszcze zbyt wiele. Poza tym wszystkie osoby, które są po 65 roku życia powinny obowiązkowo spożywać witaminę D w suplementach diety, niezależnie od tego, czy jest lato, czy zima. 

Wszystko przez to, że zdolność do produkowania witaminy D w organizmie pod wpływem słońca zmniejsza się stopniowo wraz z wiekiem. 

Dotyczy to oczywiście osób, które chcą utrzymywać stały poziom tej witaminy w organizmie. Witamina D nie jest natomiast lekiem w rozwijających się już chorobach.